Tips


Maak je doel duidelijk
Vertel niet waar jij goed in bent maar vertel wat het voordeel voor iemand is als hij/zij verder leest op jouw website.
Dus hoe ga jij het leven van de bezoeker beter maken?

 

Begin met de essentie

 

Zet een wervende / pakkende tekst bij je logo (je kernactiviteit in 2 of 3 woorden)

 

Zet je kernactiviteit of het doel van de website in de paginakop/titel op je pagina.
Schrijf dus nooit welkom.

 

Simpele / functionele foto's

 

Ben je een geotechnisch bedrijf dat de bodem onderzoekt met groot materieel? Zet op je homepage foto's van vliegtuigen, schepen en boorinstallaties.

Verkoop je autoverzekeringen? Laat een auto zien.

Ben je een onderwijsinstelling? Toon een docent voor de klas.

 

Zet je belangrijkste boodschap bovenaan
Als een bezoeker je site leest begint deze bovenaan en leest misschien niet verder. Dus zet het belangrijkste bovenaan en niet als conclusie onderaan!

 

Maak gebruik van opsommingtekens (zoals deze).

  • Wees kort maar duidelijk
  • Maak je alinea's niet te lang
  • Maak gebruik van opsommingtekens (zoals deze).

 

Schrijf over 1 onderwerp in je tekst.
Als je het idee hebt dat je tekst gaat over meer dan 1 onderwerp, maak er dan 2 pagina's van.

 

Maak goed gebruik van hyperlinks
De linktekst dient eenduidig te zijn
Dus niet "U wilt meer informatie, klik dan hier."
Maar "U wilt meer informatie?"

 

Maak hapklare brokken
Door het gebruik van witregels kan de tekst in 'hapklare brokken' aan de bezoeker voorgeschoteld worden. Een vetgedrukt kopje boven de tekst maakt het de scannende bezoeker nog gemakkelijker.

 

g.z.w.m.a
Gebruik zo weinig mogelijk afkortingen.

 

Vermijd te veel verticaal scrollen.
Beter is een extra pagina in te voegen

 

Horizontaal scrollen is uit den boze.

 

Less is more
De kunst van het weglaten

 

 

Ook van VanWijhe.Web

Responsiveframework.nl